جستجو کردن
Close this search box.

دور سانتریفیوژ برای پی آر پی چقدر باید باشد؟

دور-سانتریفیوژ-prp

مقدمه

خون از گلبول سفید، گلبول قرمز ، پلاکت ها و پلاسما تشکیل شده است. وقتی لوله آزمایش حاوی خون را برای مدتی ساکن رها کنید باعت رسوب اجرا و ایجاد چند لایه می شود. سانتریفیوژ پی آر پی این فرآیند ترسیب را سرعت می بخشد و ذرات با چگالی های بالاتر زودتر رسوب می کنند و جداسازی اجزا براحتی صورت می گیرد.

برای استعلام قیمت و خرید سانتریفیوژ روی لینک کلیک کنید.

دور سانتریفیوژ برای PRP

بر اساس مطالعات محققان معمولا فرایند سانتریفیوژ خون در دو مرحله با دو سرعت متفاوت صورت می گیرد. در مرحله اول بهینه ترین سرعت برای تهیه prp سرعت 1800 دور بر دقیقه به مدت ده دقیقه می باشد. در این مرحله گلبول های قرمر از پلاسمای ضعیف پلاکتی جدا می شود. مرحله دوم با سرعت 3500 دور بر دقیقه به مدت 15 دقیقه است که در این مرحله پی ار پی از پلاسمای ضعیف پلاکتی جدا می شود.

پی ار پی

شاید خواندن این مقاله برای شما مفید باشد: سانتریفیوژ چیست و چه کاربردی دارد؟

پی آر پی چیست؟

پلاسمای غنی از پلاکت یا پی آر پی برای انواع درمان ها از طریق تشویق ترمیم سلولی و رشد سلولی و افزایش سرعت بهبود زخم استفاده می شود. فرآیند دریافت پلاکت فرآیند حساسی است و انتخاب یک سانتریفیوژ پی آر پی مناسب برای این مرحله بسیار با اهمیت می باشد.

برای مشاهده انواع سانتریفیوژ پی ار پی کلیک کنید.

شرایط نگهداری پی آر پی

شواهد نشان می دهد بهترین دما برای نگهداری پی ار پی ، نگهداری در دمای اتاق می باشد. در حالت ایده ال prp باید در مدت زمان 8 ساعت استفاده شود. اما بطور کلی به مدت 24 ساعت بدون تاثیر بر تعداد پلاکت ها بطور ایمن می توان در دمای اتاق نگهداری کرد.

شاید خواندن این مقاله برای شما مفید باشد: سانتریفیوژ خون چیست؟

انتخاب بهترین سانتریفیوژ برای PRP

همانطور که گفته شد پی آر پی به دلیل حساسیت بالایی که دارد مستلزم تهیه یک سانتریفیوژ prp با کیفیت مطلوب و دقیق می باشد. در زمان خرید این سانتریفیوژ به مواردی از قبیل نوع روتور (ثابت یا متحرک بودن)، حساسیت و دقت دستگاه نسبت به تنظیمات سرعت چرخش،  نوع موتور آنها باید توجه نمود. لازم به ذکر است اگر قصد تهیه این دستگاه را دارید ما نوع روتور متحرک آن را به شما پیشنهاد می کنیم. تهیه یک سانتریفیوژ با دور حداکثر 4000 دور بر دقیقه برای استخراج prp کفایت می کند.

sobhani
sobhani

4 پاسخ

  1. سلام.اگر خون را درداخل لولهء خالی-بدون محلول ضدانعقاد- بریزیم وسانترفیوژ کنیم،ایا پی‌ارپیِ بدست امده بازهم برای رشد مو مفید خواهدبود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × دو =

021-44276021-5

مشاوره فنی و خرید

آخرین مقالات منتشر شده

ما را شبکه های اجتماعی دنبال کنید

یون متر چیست؟ کاربرد - قیمت و خرید
مقالات
sobhani

یون متر چیست؟

یون متر چیست؟ یون‌سنج یک ابزار تحلیل الکتروشیمیایی است که برای اندازه‌گیری غلظت یون‌ها در محلول به کار می‌رود. این دستگاه قادر به اندازه‌گیری H+

ادامه مطلب »
سانتریفیوژ خون چیست
مقالات
sobhani

سانتریفیوژ خون چیست؟

سانتریفیوژها برای مجموعه‌ای از کاربردهای علمی، صنعتی و بالینی از جمله جداسازی نمونه‌های خون استفاده می‌شوند. این فرآیند به طور رایج برای تفکیک اجزای مختلف

ادامه مطلب »