جستجو کردن
Close this search box.
خانه » دستگاه آزمایشگاهی » رفراکتومتر
دسته بندی محصولات
تجهیزات آزمایشگاه صنایع

رفراکتومتر

notice

برای مشاهده قیمت روی محصولات زیر کلیک کنید

لیست قیمت رفراکتومتر

لیست قیمت رفرکتومتر آتاگو ژاپن و آلمانی و چینی

حتما با معنی کلمه «رفلکس» یا به انگلیسی Reflex آشنایی دارید. رفلکس به معنی انعکاس است. از اینجا می‌توان به سادگی به رفراکتو در نام این دستگاه آزمایشگاهی رسید. رفراکتو نشان دهنده انعکاس و متر هم نشانگر اندازه گیری آن است. بنابراین رفراکتومتر یا همان Refractometer دستگاهی است که می‌تواند انعکاس نور را اندازه بگیرد. این انعکاس درون محلول‌ها اندازه گیری می‌‎شود. اما هدف این کار چیست؟ در اصل رفراکتومتر برای تعیین خلوص و غلظت مواد حل شده درون محلول با ارسال پرتویی به درون محلول نمونه، پرتوی خروجی را با پرتوی ورودی قیاس می‌کند. اگر می‌خواهید درباره رفراکتومتر و انواع آن بیشتر بدانید، با کیمیا طب گستر همراه باشید.

فروش انواع رفراکتومتر 

ابتدا با پاسخگویی به این سوال آغاز می‌کنیم که رفرکتومتر چیست و از چه قسمت‌های تشکیل شده است. همان گونه که گفته شد، وظیفه اصلی رفراکتومتر سنجش یک محلول است. این سنجش از لحاظ غلظت و خلوص مواد حل شده درون آن انجام می‌شود. در نتیجه با استفاده از مقادیر به دست آمده می‌توان محلول را آنالیز کمی و کیفی کرد. این موضوع بسیار مهم و پرکاربرد در صنایعی مانند مواد غذایی است.

اگر بخواهیم نگاهی دقیق و علمی‌تر به کارکرد دستگاه رفراکتومتر بیندازیم، باید با مفهوم ضریب شکست و قانون شکست عمومی و شکست اسنل شروع کنیم. ضریب شکست به نسبت سرعت نور در خلاء به مقدار سرعت پرتو نور در محیط خاصی گفته می‌شود. با محاسبه این مقدار می‌توانیم ضریب شکست محیط را به دست بیاوریم. از این جهت می‌توان نتیجه گرفت که ضریب شکست بالاتر مساوی خواهد بود با سرعت کمتر نور در آن محیط. همچنین این مقدار را می‌توان از محاسبات قانون اسنل به دست آورد.

بنابراین، به دست آوردن ضریب شکست یک پرتو و استفاده از محاسبات خاص، می‌تواند دید مناسب و نسبتا دقیقی از حل شده‌های یک نمونه محلول به ما بدهد. رفراکتومتر نیز دقیقا به همین شکل عمل می‌کند. با تابش پرتوی ورودی و خروج و قیاس آن، ضریب شکست به دست می‌آید. از این جا می‌توان نتیجه گرفت که چه مقدار ماده درون نمونه حل شده است. در حالی که به دست آوردن حل شونده به روش‌های دیگر نسبتا دشوار است.

رفرکتومتر چشمی دما بالا اتاگو

نمایندگی فروش رفراکتومتر آتاگو

هلدینگ KTG نمایندگی آتاگو Atago ژاپن تولید کننده رفراکتومتر های چشمی و دیجیتال و رومیزی آتاگو می باشد. هلدینگ KTG با سه دهه تجربه نمایندگی فروش انواع رفراکتومتر آتاگو است که در بخش محصولات رفراکتومتر می توانید به مشخصات فنی و قیمت این محصول دسترسی پیدا کنید.

انواع مختلف رفراکتومتر Refractometer

می‌دانید که دستگاه رفراکتومتر در مدل‌ها و انواع مختلفی ساخته و عرضه شده است. هر کدام نیز کارکرد خاص خود را داراست. رشته‌ها و آزمایشگاه‌های مختلف بنا به شرایط و کارکرد، نوع مخصوص به خود را انتخاب می‌کنند. چهار نمونه از این انواع را بررسی خواهیم کرد.

رفراکتومتر چشمی

رفرکتومتر چشمی بسیار رایج است و از آن به طور گسترده، حتی در محیط‌های خارج آزمایشگاه و توسط افراد مختلف استفاده می‌شود. این موضوع به دلیل ساختار ساده، دسترسی بالا، قیمت پایین و سادگی در استفاده آن است. این مدل شامل یک سوراخ چشمی، منشور و تابنده پرتو است. استفاده معمول آن در آزمایشگاه‌های نوشیدنی و  آبمیوه، شرکت‌های مواد غذایی و حتی باغ‌های میوه و کارگاه‌های کوچک است.

رفراکتومتر دیجیتال

گفتیم که این دستگاه دارای نوع دیجیتال نیز هست. به طور عمده، تفاوت رفرکتومتر دیجیتال با مدل‌های آنالوگ در نمایشگر و نحوه خوانش عدد اعلامی می‌باشد. وجود یک صفحه نمایش دیجیتال باعث شده تا دقت و سادگی در استفاده بالاتر رود.

رفراکتومتر رومیزی ABBE

رفراکتومتر رومیزی ABBE در نگاه اول شباهت بسیاری به میکروسکوپ دارد. این دستگاه به صورت رومیزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاربرد آن به صورت کلی در صنایع مختلف، آزمایشگاه‌ها و نیز اهداف آموزشی می‌باشد.

رفرکتومتر کلینیکال

رفراکتومتر کلینیکال به طور عمده در آزمایشگاه‌های مختلف استفاده می‌شود. رشته‌های مختلفی از صنایع غذایی تا شیمی، بیولوژی و نیز داروسازی همواره نیاز به اندازه گیری غلظت حل شونده‌های مختلف و به دست آوردن بریکس و مولاریته دارند.

در این مطلب از وب سایت شرکت کیمیا طب گستر سعی شد تا دستگاه رفراکتومتر آزمایشگاهی به همراه انواع و کاربردهای آن بررسی شود. امیدواریم مطالب ارائه شده برای شما مفید بوده باشد. همچنین برای بررسی بیشتر نمونه‌های مختلف این دستگاه و دیگر ابزارها، صفحات مختلف وب سایت را از دست ندهید!

برای خرید الکل سنج کلیک کنید

لیست رفراکتومتر آتاگو Atago

قیمت رفراکتومتر آتاگو Atago  و انواع مختلف آنرا در این صفحه مشاهده می نمایید. برای دریافت کاتالوگ رفراکتومترها به سایت atago.net مراجعه بفرمایید. هلدینگ KTG عامل فروش رفراکتومتر آتاگو ژاپن با سه دهه تجربه.

کد محصول شرح کالا نام کمپانی
S32 رفراکتومتر کلینیکال چشمی  رومیزی مدل T3-NE Atago ژاپن
S33 رفراکتومتر کلینیکال چشمی  مدل SUR-NE
Atago ژاپن
S34 رفراکتومتر کلینیکال چشمی MASTER-SUR/Nα (دارای ATC) Atago ژاپن
S35 رفراکتومتر کلینیکال دیجیتال مدل   PAL-10S
Atago ژاپن
S36 رفراکتومتر کلینیکال چشمی روميزي مدل UG-α
Atago ژاپن
H37 رفراکتومتر کلینیکال چشمی روميزي مدل Versatile
Erma ژاپن

رفرکتومتر آتاگو Atago برای تعیین ضریب شکست(ایندکس متر)

کد محصول شرح کالا نام کمپانی
S44 ایندکس متر چشمی قلمی مدل R-5000
Atago ژاپن
S45 ایندکس متر چشمی قلمی مدل Master-RI
Atago ژاپن
F46 ایندکس متردیجیتال پرتابل، Pal-RI Atago ژاپن

رفراکتومتر آتاگو Atago برای اندازه گیری شوری(شوری سنج)

کد محصول شرح کالا نام کمپانی
S47 شوری سنج چشمی مدل Smill-M
Atago ژاپن
S48 شوری سنج چشمی مدلSmill-a
Atago ژاپن
S49 شوری سنج چشمی Master 28-M Atago ژاپن
S50 شوری سنج چشمی مدل Master-BX/S28M Atago ژاپن
S51 شوری سنج دیجیتال مدل Pal-Easy Salt

شوری سنج دیجیتال مدل Pal-Salt

Atago ژاپن
S52 شوری سنج دیجیتال مدل Pal-BX/ Salt Atago ژاپن
S53 شوری سنج دیجیتال مدل Pal- Saltmohr Atago ژاپن

رفراکتومتر آتاگو Atago برای تعیین درصد ضد یخ و نقطه انجماد اتیلن گلایکول

کد محصول شرح کالا نام کمپانی
S54 رفراکتومتر چشمی تعیین درصد ضدیخ ونقطه انجماد مدل Master BR Atago ژاپن
S55 رفراکتومترچشمی تعیین غلظت آب باتری و نقطه انجماد Atago ژاپن
S56 رفراکتومتردیجیتال تعیین درصد  ضدیخ و نقطه انجماد مدل PAL 91S Atago ژاپن

رفراکتومتر آتاگو Atago برای تعیین درصد الکل

کد محصول شرح کالا نام کمپانی
S57 رفراکتومتردیجیتال تعیین درصد الکل مدل PAL 33S
Ethyl alcohol : 0.0 to 53.0%
ATC:5 to 30゚C
Atago ژاپن
S58 رفراکتومتر دیجیتال ایزوپروپیل الکل، Pal-131s
مقیاس: ایزوپروپیل الکل (ml/100ml)
رنج اندازه گیری: 20 – 0 درصد
Atago ژاپن
S59 رفراکتومتر پرتابل رومیزی دیجیتال ایزوپروپیل الکل، PR60-PA
مقیاس: ایزوپروپیل الکل (ml/100ml)
رنج اندازه گیری: 60 – 0 درصد
Atago ژاپن

رفراکتومتر آتاگو Atago برای تعیین غلظت عسل

کد محصول شرح کالا نام کمپانی
S60 رفراکتومتر چشمی عسل  مدل HHR-2N
Water : 12-30 و دقت : Water %1
Atago ژاپن
S61 رفراکتومتر چشمی عسل  مدل Master honey/BX
BRIX: 58-90
Atago ژاپن
T62 رفراکتومتر دیجیتال عسل  مدل PAL 22S
Water : 12-30 و دقت : Water %0/1
Atago ژاپن

فروش رفراکتومتر آتاگو Atago برای تعیین غلظت شیر

کد محصول شرح کالا نام کمپانی
S63 رفرکتومتر چشمی شیر مدل Master Milk
BRIX: 0-23%
Atago ژاپن
S64 رفرکتومتر دیجیتال شیر مدلPAL Milk Atago ژاپن
S65 رفراکتومتر دیجیتال شیر مدل  PAL Colostrum

BRIX: 0-53%

Atago ژاپن

اجزای رفرکتومتر

اجزای آن با توجه به نوع و کارکرد می‌تواند متفاوت باشد. اما به صورت کلی، اجزای اصلی این دستگاه شامل تابنده پرتو، منشور برای تجزیه و عبور نور و همچنین اندازه گیرنده است. علاوه بر این، یک قسمت کوچک نیز برای قرار گرفتن نمونه محلول در نظر گرفته شده است. این محل کوچک است و تنها چند قطره کافی است. همچنین قسمتی نیز برای اعلام و گزارش عدد بریکس محلول اندازه گیری شده وجود دارد. با توجه به نوع، این قسمت می‌تواند دیجیتال و یا آنالوگ باشد.

بررسی اجزای دستگاه در این مطلب به این منظور انجام می‌گیرد که شما استفاده کننده گرامی بتوانید ضمن شناخت این ابزار، از آن به صورت بهتری بهره مند شوید. همچنین به این شکل قادر خواهید بود تا از کثیف بودن قسمت‌ها و اجزای حساس جلوگیری به عمل آورید.

تجهیزات آزمایشگاهی هلدینگ KTG دارای یک سال ضمانت و 10 سال خدمات پس از فروش هستند. لطفا جهت استعلام قیمت و اخذ مشاوره با کارشناسان ما  تماس فرمایید.

نحوه استفاده از رفراکتومتر

بالاتر با ماهیت این دستگاه آشنا شدیم. حال بهتر است نگاهی به نحوه استفاده درست از آن بپردازیم. می‌دانید که استفاده صحیح از ابزارهای سنجش به طور مستقیم در نتیجه اعلام شده موثر است. رفرکتومترها دارای انواع مختلفی هستند. این مدل‌ها را در ادامه با کاربردشان بررسی خواهیم کرد. اما به طور کلی، این دستگاه دارای یک محل برای قرارگیری نمونه است. این نمونه، قطراتی از محلول مورد نظر است که با قطره چکان و روش‌های دیگر برداشته شده است.

قطراتی از محلول مورد نظر را برداشته و روی محل نمونه در دستگاه قرار دهید. سپس با توجه به نوع آن قادر خواهید بود تا عدد گزارش شده را بخوانید. در رفرکتومترهای چشمی، این عدد را باید از قسمت مشخص شده که روبروی چشم قرار می‌گیرد خواند. همچنین مدل‌‎های دیجیتالی آن را روش صفحه نمایش خود نشان می‌دهند.

اما عددی که دستگاه گزارش می‌کند، بریکس (Brix) نام دارد. در واقع وظیفه رفراکتومتر نشان دادن مقدار حل شونده نه به صورت درصد جرمی، بلکه به صورت بریکس است. بریکس به مقدار حل شونده در 100 گرم از محلول گفته می‌شود. به این ترتیب و با داشتن این عدد می‎‌توان به سادگی مولاریته، درصد جرمی و PPM آن را طی محاسبات ساده ریاضی به دست آورد.

همان‌گونه که ذکر شد، موضوع مهم در استفاده از این دستگاه (به سان هر ابزار سنجش دیگری) این است که خوانش و مراحل اندازه گیری باید استاندارد باشد. سعی کنید تا حد ممکن دستگاه تمیز شده باشد (مثلا قسمت‌هایی مانند لنز و منشور آن کثیف نباشد). همچنین خوانش عدد نیز به صورت دقیق انجام شود.

فروش انواع رفراکتومتر

لیست رفرکتومتر های چینی و آلمانی

قیمت رفرکتومتر های مختلف از برندهای متنوع جهان همراه با ویژگی ها رفراکتومتر های چشمی قلمی,پرتابل و رومیزی  را دراین صفحه مشاهده می کنید.برای دریافت کاتالوگ رفرکتومتر ها به سایت کروز مراجعه بفرمایید. هلدینگ KTG عامل فروش رفرکتومتر های معتبر با 3 دهه تجربه.

رفراکتومتر چیست؟ چه انواع و کاربردی دارد؟

کاربرد رفراکتومتر

رفراکتومتر دارای کاربردهای متفاوتی است و از آن در جهت مصارف گوناگونی استفاده می شود. رفراکتومتر در آزمایشگاه ها و مراکز پزشکی کاربرد دارد و از آن در جهت اندازه گیری نمونه های آزمایشگاهی , همچون چربی خون، قند خون، اوره، غلظت مایعات، پروتئین و غلظت Urine استفاده می شود و همچنین در پزشکی برای اندازه گیری مواردی همچون اوره و پروتئین خون، چربی خون و غلظت مایعات استفاده می شود.

رفراکتومتر در صنعت غذایی نیز کاربرد فراوان دارد. از رفراکتومتر برای تشخیص کوچک یا بزرگ بودن و فرآوری مواد غذایی استفاده می شود. علاوه بر آن از رفراکتومتر میتوان در جهت تشخیص رسیده بودن میوه ها یا سبزیجات قبل از مرحله برداشت استفاده کرد. بدین صورت که اندازه ی قند موجود در میوه ها و سبزیجات را اندازه گیری می کند و هرچه میزان قند موجود بیشتر باشد، محصول رسیده تر است. همچنین رفراکتومتر در خطوط تولید مواد غذایی، در اندازه گیری میزان و غلظت قند موجود در آبمیوه ها، نوشیدنی های غیرالکلی، شهد، نوشابه، چای، قهوه و همچنین در اندازه گیری میزان نمک موجود در مواد غذایی نقش دارد. رفراکتومتر میتواند درجه ی غیراشباع بودن روغن را تشخیص دهد.

دیگر کاربرد رفراکتومتر در صنعت غذا مربوط به تولید عسل است. رفراکتومتر میزان قند موجود در عسل را اندازه گیری می کند و همچنین می تواند کیفیت عسل را ارزیابی کند. درواقع با اندازه گیری میزان آب موجود در عسل می تواند میزان کیفیت عسل را تشخیص دهد که اگر میزان آب عسل کمتر باشد، آن عسل باکیفیت تر و ماندگاری بالاتری دارد. در حوضچه های پرورش ماهی از رفراکتومتر برای اندازه گیری نمک طعام از رفراکتومتر استفاده می شود. تجهیزات ارائه شده دارای یک سال ضمانت و 10 سال خدمات پس از فروش هستند.