جستجو کردن
Close this search box.
خانه » دستگاه آزمایشگاهی » بن ماری آزمایشگاهی
دسته بندی محصولات
تجهیزات آزمایشگاه صنایع

بن ماری آزمایشگاهی

notice

برای مشاهده قیمت روی محصولات زیر کلیک کنید

لیست قیمت بنماری آزمایشگاهی هلدینگ ktg

قیمت دستگاه بن ماری آزمایشگاهی

قیمت بن ماری آزمایشگاهی و انواع مختلف جوش و سرولوژی، شیکردار و … در حجمهای متنوع ساخت ایران و کمپانی های خارجی را در این صفحه ملاحظه می فرمایید.

معرفی بن ماری آزمایشگاهی

در ابتدای کار به معرفی این دستگاه می‌پردازیم. از آنجایی که معمولا حمام آب گرم به صورت دستی و بدون استفاده از دستگاه در آزمایشگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد، معمولا افراد شناخت کمتری نسبت به Bain Marie دارند.

شاید این سوال پیش بیاید که چرا به آن بن ماری می‌گویند، در حالی که عبارت انگلیسی آن Hot water bath یا همان حمام آب گرم است. در واقع باید بگوییم که نام این دستگاه از عبارت فرانسوی Bain Marie برگرفته شده است. مانند نام بسیاری دیگر از ابزار آلات آزمایشگاهی که به جای عبارت انگلیسی، از زبان‌های فرانسوی، یونانی و ایتالیایی وام گرفته شده است.

از نام انگلیسی مشخص است که عملکرد آن، ایجاد محیطی به عنوان حمام آب برای مواد است. در گذشته (و حتی هنوز، در مقیاس کوچک و بیشتر به شکل آموزشی) حمام آب به شکل دستی ایجاد می‌شد. یعنی در ظرفی آب را گرم می‌کردند و سپس ماده مورد نظر را روی یک پتری دیش، شیشه ساعت و یا امثال آن روی آب غوطه ور می‌کردند. روش دیگر نیز استفاده از ارلن مایر بود. ماده در ارلن قرار می‌گرفت و ارلن در آب غوطه ور می‌شد.

اما بنماری برای مکانیزه کردن این عمل به وجود آمد. درون آن محفظه‌ای برای ایجاد حمام آب گرم وجود دارد. آبی که جوشیده و افزایش دما یافته درون این مخزن وجود دارد. سپس ظرف و ماده مورد نظر درون آن قرار می‌گیرد تا فرآیند مد نظر به انجام برسد. استفاده از دستگاه Bain Marie این مزیت را دارد که همه چیز در آن دقیق و حساب شده خواهد بود. می‌توان دما و مقدار آب را تنظیم کرد و از مقادیر به شکل لحظه‌ای مطلع بود.

وجود مدارهای الکترونیک قرار گرفته داخل دستگاه و نیز صفحه نمایش، امکان شخصی سازی و نظارت آسان بر پروسه را به وجود می‌آورد.

انواع بن ماری آزمایشگاهی (Bain Marie)

گرمایش و سرمایش، دو روی متضاد ولی مهم و ضروری آزمایشات مختلف در فضای کلینیکال و آزمایشگاهی هستند. دستگاه‌های مختلفی نیز مانند اتوکلاو، آون آزمایشگاهی و امثال آن به این منظور به وجود آمده است. اما موضوع قابل توجه آن است که هر کدام از این دستگاه‌ها دارای کاربرد و عملکرد خاص خود است. یک عضو دیگر از این خانواده، بن ماری (Bain Marie) یا به انگلیسی Water Bath می‌باشد. این دستگاه وظیفه انتقال گرما را به صورت غیرمستقیم و به واسطه یک مایع بر عهده دارد. اما این کار چه ضرورتی دارد و به چه شکل انجام می‌شود؟ انواع مختلف بن ماری چیست؟ برای پاسخ به این سوالات و آشنایی با بهترین بن ماری موجود، با کیمیا طب گستر همراه باشید.

فروش انواع بنماری ازمایشگاهی هلدینگ KTG

لطفا برای مشاهده صفحه لیست قیمت تجهیزات آزمایشگاهی روی لینک کلیک نمایید.

لیست بن ماری های آزمایشگاهی

 ردیف شرح کالا کمپانی
1B قیمت بن ماری آزمایشگاهی جوش ترموستاتیک چهار خانه ایرانی
2B قیمت بن ماری آزمایشگاهی جوش ترموستاتیک شش خانه ایرانی
3D بن ماری جوش ترموستاتیک هشت خانه ایرانی
4PA بن ماری جوش دیجیتال با درب شیبدار 15 لیتری ایرانی
5B 5D 5B بن ماری جوش و سرلوژی دیجیتال با درب شیب دار، 15 لیتری

بن ماری جوش و سرلوژی دیجیتال با درب شیب دار، 25 لیتری

بن ماری جوش و سرلوژی دیجیتال با درب شیب دار،27 لیتری

ایرانی
6T بن ماری سرولوژی سیرکوله درب شیبدار

20لیتری دیجیتال هوشمند

ایرانی
7R بن ماری سرولوژی سیرکوله درب ساده

27لیتری دیجیتال هوشمند

ایرانی
8Fa بن ماری شیکردار درب شیبدار

14 لیتری دیجیتال

ایرانی
9Fa بن ماری شیکردار

29 لیتری دیجیتال

ایرانی
10Fs بنماری سیرکولاتور(خنک کننده و بن ماری)

4 لیتری دیجیتال دما 60+20-

ایرانی
11Fs  بنماری سیرکولاتور(خنک کننده و بن ماری)

12 لیتری دیجیتال دما 60+20-

ایرانی
12Fs  بنماری سیرکولاتور(خنک کننده و بن ماری)

20 لیتری دیجیتال دما 60+20-

ایرانی
13Tj حمام شن با مخزن استیل ایرانی
14Tj حمام شن با مخزن آلومینیوم ایرانی
15T حمام پارافین ( پارافین ذوب کن) ایرانی
16L حمام بافت ( تیشو فلوت 1.5 لیتری) ایرانی

قیمت بنماری آزمایشگاهی جوش و سرولوژی، شیکردار و … ساخت کره جنوبی، آلمانی

 ردیف  مدل شرح کالا کمپانی
1Z FTWB-701 بن ماري جوش و سرولوژي 11 لیتری Fine tech کره
2Sh J-BAS 8 بن ماري جوش 13 ليتری دیجیتال Jisico کره
3Sh J-BAG 8 بن ماري جوش 16/6 ليتری دیجیتال Jisico کره
4Sa LSB بن ماری 22 لیتری شیکردار دیجیتال Labtech کره
8KP J-IWB1 بنماری 3 خانه (هر خانه 11 لیتر) WISD کره
6Sa WNB-311 بن ماری روغن 11 لیتری دیجیتال Labtech کره
7Z FTCOB-501 بن ماری روغن دیجیتال Finetech کره
8KP WCB-6 حمام سیرکوله 6 لیتری WISD کره
9KP WCB-11 حمام سیرکوله 11 لیتری WISD کره
9KP J-IWB1 حمام سیرکوله 15 لیتری Jisico کره
10SO WH-4C حمام سیرکوله 12لیتری Zenithlab چین
11So WH-6C حمام سیرکوله 16لیتری Zenithlab چین
12SO ICC Basic eco 18 حمام سیرکوله 18 لیتری IKA آلمان
13KP WCB-22 حمام سیرکوله 22لیتری WISD کره
14Z حمام سیرکوله گرم 22لیتری Fine tech کره
14Z HS3005N حمام سیرکوله سرد 4لیتری Haunshin کره

امروزه استفاده از این دستگاه افزایش یافته است. این افزایش به حدی بوده که حتی برخی از کمپانی‌های لوازم آشپزخانه و غذایی نیز به تولید و عرضه آن به منظور استفاده در آشپزخانه‌ها و رستوران‌ها روی آورده‌اند. برخی از انواع رایج این دستگاه را معرفی خواهیم نمود.

بن ماری جوش

رایج‌ترین و شناخته‌‍شده‌ترین مدلی که وجود دارد، بین ماری جوش است. این نوع از این دستگاه می‌تواند مایع درون خود را به نقطه جوش برساند. سپس سیال که در نقطه جوش قرار گرفته است، گرمای خود را به صورت تدریجی به ماده مورد نظر منتقل می‌کند. باید دقت کرد که سیال استفاده شده در این نوع، آب است. پس گرم شدن و از دست دادن دمای آن به شکل کاملا تدریجی و پایدار صورت خواهد گرفت.

بنماری-ازمایشگاهی-قیمت

نوع جوش و سرولوژی

درباره مدل جوش گفتیم. بیان شد که این مدل می‌تواند آب درون خود را از دمای محیط به دمای صد درجه سلسیوس (نقطه جوش استاندارد آب در فشار یک اتمسفر) برساند. اما یک مدل دیگر نیز با عنوان سرولوژی جوش وجود دارد. در این نوع، همین فرآیند انجام می‌شود و آب به نقطه جوش می‌رسد با این تفاوت که کاربرد آن در آزمایشگاه‌های سرولوژی است. به طور مثال برای شناسایی آنتی بادی و آنتی ژن‌ها در یک نمونه خون.

بن ماری شیکردار

گاهی اوقات، ماده قرار گرفته درون دستگاه که قرار است دمای آن افزایش یابد، نیاز به هم خوردن دارد. مثلا ممکن است یک سوسپانسیون یا محلول و کلوئیدی در فاز مایع باشد. در این شرایط، از مدل شیکردار استفاده می‌شود. این مدل با Shake کردن یا همان لرزاندن محتویات، می‌تواندن عمل هم زدن و مخلوط کردن را در حین افزایش دما انجام دهد.

انواعی که بالا معرفی شدند، همگی به طور عادی از آب به عنوان سیال واسطه و انتقال دهنده گرما استفاده می‌کنند. اما مدل‌هایی نیز وجود دارد که از مواد دیگر بهره می‌برند.

بن ماری روغن

روغن نسبت به آب دارای گرمای ویژه کمتری است. به همین دلیل، روغن سریع‌تر گرم و سریع‌تر سرد می‌شود. در واقع روغن نسبت به آب گرمای کمتری دریافت می‌کند. به همین علت، تغییرات دما در آن سریع است.

در بین ماری روغن، سیال مورد استفاده روغن است. بنابراین عملکرد سریع است، اما گرمای منتقل شده کمتر. در رشته‌های بیوتکنولوژی، پزشکی و داروسازی، مهندسی نفت و امثال آن از این دستگاه استفاده می‌شود.

بن ماری شن

گفتیم که در بنماری روغن، از روغن به جای آب استفاده می‌شود. با توجه به نام مورد استفاده برای بنماری شن، بدیهی است که انتقال دهنده گرما در آن، شن است. شن با دارا بودن بلورهای سیلیسیم در ساختار خود، یک جامد کووالانسی است و می‌تواند انتقال گرما را انجام دهد.

بنماری سیرکوله گرم و سرد

واژه «سیرکوله» یا همان «سرکیوله» از Circulation به معنای گردش یا جریان گرفته شده است. در این مدل، با گردش مناسب آب یا هر سیال مورد استفاده درون دستگاه، دما در محدوده ثابتی نگاه داشته می‌شود. این موضوع می‌تواند برای بسیاری از اعمال آزمایشگاهی ضروری باشد.

عمل گردش آب به صورت کامل و توسط پمپ سرکوله که در دستگاه تعبیه شده است انجام می‌گردد. یکی از کاربردهای آن، استفاده در صنعت ساختمان و راه سازی و در آزمایشگاه‌های مربوط به آن (مثلا برای قیر) است.

حمام آب یا بن ماری آزمایشگاهی

لیست قیمت انواع بن ماری آزمایشگاهی

در این مطلب از وب سایت شرکت کیمیا طب گستر، به بررسی بن ماری آزمایشگاهی و انواع آن پرداختیم. امیدواریم مطالب ارائه شده برای شما مفید بوده باشد. فراموش نکنید که برای بررسی بیشتر و کسب اطلاعات و پاسخگویی به سوالات، می‌توانید با پشتیبانی ما تماس بگیرید.

اجزای یک بن ماری آزمایشگاهی

بن ماری آزمایشگاهی دارای یک مخزن دو جداره‌ی استیل است که به خوبی عایق‌بندی شده است. علاوه‌بر این مخزن، بن ماری آزمایشگاهی شامل قطعات زیر نیز می‌شود:

المنت:

از المنت به منظور گرم‌کردن آب داخل بن ماری (حمام آب) استفاده می‌شود. المنت‌ها دارای قدرت گرمایی متفاوتی هستند که بسته به حجم و گنجایش آب داخل بن ماری انتخاب می‌شوند. المنت‌ها کاملا پوشیده و عایق هستند تا از تماس مستقیم الکتریسیته با آب جلوگیری شود.

دماسنج:

به منظور اندازه‌گیری دمای آب، در بن ماری آزمایشگاهی یک دماسنج (ترمومتر) تعبیه شده است. این دماسنج می‌تواند آنالوگ و یا به صورت دیجیتال باشد.

ترموستات:

به منظور تنظیم و تثبیت دمای آب موجود در مخزن بنماری آزمایشگاهی، از یک ترموستات استفاده می‌شود. با توجه به آن‌که به ازای هر یک درجه سانتی‌گراد تغییر دما، فعالیت آنزیم‌ها ۱۰ درصد کاهش و یا افزایش می‌یابد، بسیار مهم است تا بن ماری (حمام آب) دارای دقت دمایی بالایی باشد. بدین منظور در بسیاری از بن ماری های جدید از سیستم میکروکنترلی به منظور تنظیم دمای آب مخزن استفاده می‌کنند.

همزن:

به منظور انتشار یکنواخت گرمای تولید شده توسط المنت، معمولا از یک همزن به منظور به گردش درآوردن آب داخل مخزن بن ماری استفاده می‌کنند. این همزن باعث می‌شود تا آب به گردش درآمده و دمای آب یکنواخت شود.

واردکننده و نمایندگی فروش انواع بن ماری یا حمام آب آزمایشگاهی

هلدینگ KTG با سالها تجربه در زمینه فروش تجهیزات آزمایشگاهی، واردکننده انواع بن ماری آزمایشگاهی  و نمایندگی فروش بنماری آزمایشگاهی می باشد. برای خرید بن ماری از طریق واتساپ با ما در ارتباط باشید.

خرید بن ماری آزمایشگاهی

یکی از تجهیزات موجود در آزمایشگاه‌ها، بن ماری است که با نام حمام آب نیز شناخته می‌شود. بن ماری در آزمایشگاه‌های مختلفی از جمله آزمایشگاه‌های موجود در مراکز تحقیقاتی، کلینیکی، صنایع غذایی و آموزشی کاربرد دارد. این تجهیز برای انجام تست‌های سرم شناسی، آزمایش‌های سرولوژیک، ترکیب مواد آگلوتیناسیون، تست‌های دارویی و تست‌های بیوشیمی به کار گرفته می‌شود. در این مقاله قصد داریم تا شما را با بن ماری آزمایشگاهی آشنا کرده و نحوه‌ی کارکرد آن را به شما توضیح دهیم. در ادامه با ما همراه باشید.

کمپانی Memmert آلمان یکی از کمپانی‌های تولید کننده انواع بنماری آزمایشگاهی می باشد. کلیه بن ماری آزمایشگاهی ارائه شده دارای یک سال ضمانت و ده سال خدمات پس از فروش هستند. هلدینگ KTG ارائه دهنده انواع بنماری آزمایشگاهی یا حمام آزمایشگاهی ایرانی و خارجی می‌باشد.

تضمین کیفیت، ایمنی در محیط کار، اطمینان ازخدمات و ضمانت پس از فروش و قیمت مناسب سر لوحه و شعار ماست. تعمیر و کالیبراسیون کلیه دستگاه های آزمایشگاهی را از ما بخواهید. لطفا جهت اخذ مشاوره و خرید بنماری آزمایشگاهی با کارشناسان ما تماس حاصل بفرمایید.