جستجو کردن
Close this search box.
خانه » دستگاه آزمایشگاهی » دستگاه آب مقطرگیری
دسته بندی محصولات
تجهیزات آزمایشگاه صنایع

دستگاه آب مقطرگیری

notice

برای مشاهده قیمت روی محصولات زیر کلیک کنید

لیست قیمت آب مقطرساز هلدینگ ktg

لیست قیمت دستگاه آب مقطرگیری

قیمت دستگاه آب مقطرگیری و دیونایزر و انواع مختلف آب مقطر ساز ساخت داخل و خارج را در این صفحه ملاحظه میفرمایید. کمپانی GFL یکی از معتبرترین تولید کنندگان دستگاه آب مقطرگیری در آلمان است.به دلیل قیمت بالا و مشکلات واردات کالا، هلدینگ KTG آماده قبول سفارش محصولی با کیفیت و ظاهری مشابه ، با برند Gifel ایران می باشد. دستگاه های تولید آب مقطر KTG از نظر کیفی در 3 نوع Gifel، طرح GFL ویا دیواری ارائه می گردند. انواع آب مقطرگیر و دیونایزر ارائه شده دارای یک سال ضمانت و ده سال خدمات پس از فروش هستند.

دستگاه آب مقطرگیری

دستگاه آب مقطرگیر چیست؟

دستگاه آب مقطر گیری دستگاهی است که آب را به مرحله ی بخار فرار می رساند و بنابراین آن را از ناخالصی های نامتعارف جدا می کند. سیستم های آب مقطرگیر علاوه بر یون های برانگیخته، می توانند میکروب ها، ترکیبات ارگانیک غیر فرار، اکثر مواد معدنی و بسیاری از مواد شیمیایی را فیلتر کند. از آن جایی که نقطه جوش آب پایین تر از نمک، باکتری ها، فلزات سنگین و  کلسیم و فسفر است وقتی آب تصفیه نشده حرارت می بیند شروع به بخار شدن می کند.

گرما نباید بیشتر از حداقل نیاز آب برای جوشیدن باشد. درغیر این صورت باعث تبخیر عناصر نامطلوب می شود. اصطلاحات آب دیونیزه شده و مقطر اغلب به طور متداول مورد استفاده قرار می گیرد اما در انواع ناخالصی هایی که از هرکدام جدا می شود تفاوت های چشمگیری دارند. درحالی که تقطیر آب از طریق جوشاندن و جمع آوری میعانات مدت هاست که مورد استفاده قرار می گیرد؛ دستگاه های تقطیر مدرن آزمایشگاهی مزایای بسیار بیشتری از سیستم های دستی دارند. دستگاه آب مقطر گیری نه تنها فرآیند تقطیر آب را بسیار سریع و ساده تر می کنند، بسیاری از آن ها دارای ویژگی های داخلی هستند تا خطر آلودگی را به حداقل برسانند.

کاربرد آب مقطر

آب مقطر به عنوان یک منبع چند منظوره در زمینه‌های مختلف از جمله پزشکی، صنعتی، تحقیقاتی و خانگی به کار می‌رود. در حوزه پزشکی و آزمایشگاهی، این نوع آب به منظور افزایش عمر مفید دستگاه‌های صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد تا تضمین کنند که تجهیزاتشان به درستی عمل کرده و طول عمر آنها را افزایش دهند. به طور کلی، کاربردهای آب مقطر عبارتند از تولید محلول‌ها و سرم‌ها، تولید مواد بیولوژی، تولید مکمل‌ها، شستشوی ابزارها و ظروف شیشه‌ای آزمایشگاه و همچنین استفاده برای استرلیزاسیون.

فروش انواع دستگاه آب مقطر ساز ایرانی و خارجی
فروش انواع دستگاه آب مقطرگیر ایرانی و خارجی

انواع آب مقطر ساز

هلدینگ KTG ارائه دهنده انواع دستگاه آب مقطرگیر در ایران می باشد. لطفا جهت اخذ مشاوره و خرید آب مقطرگیر و دیونایزر با کارشناسان ما تماس حاصل بفرمایید.

آب مقطرساز یک بار تقطیر

اولین نوع دستگاه آب مقطرساز، دستگاه‌های آب مقطرساز یک بار تقطیر است. همان‌طور که از نام این دستگاه‌ها مشخص است فرآیند تبخیر و تقطیر جهت تولید آب مقطر از آب شرب در یک مرحله انجام می‌شود. دستگاه‌های یک بار تقطیر معمولا از جنس فولاد ضد زنگ هستند. این دستگاه در بیشتر انواع و برندها ظرفیت تهیه آب مقطر به میزان 4 لیتر در ساعت را دارند. خنک کردن کندانسور در این دستگاه‌ها با استفاده از چیزی حدود 40 لیتر آب انجام می‌شود. برای استفاده از این دستگاه‌ها با در نظر گرفتن ظرفیت تولید آن‌ها باید فرآیند آب مقطرگیری را روزانه انجام داد تا همیشه مقدار کافی آب مقطر در آزمایشگاه وجود داشته باشد.

دستگاه آب مقطرساز دو بار تقطیر

نوع دیگر این دستگاه‌ها دستگاه آب مقطرساز دو بار تقطیر است. در این دستگاه‌ها که مخزن ذخیره‌سازی آب ندارند، فرآیند آب مقطرساز در دو مرحله انجام می‌شود. کندانسور این دستگاه‌ها برای مرحله اول و دوم آب مقطرساز به ترتیب از جنس فولاد ضد زنگ و شیشه است. این دستگاه‌ها آب مقطر با درصد خلوص بیشتر تولید می‌کنند اما نیاز آن‌ها به آب برای خنک کردن کندانسور بیشتر است و چیزی حدود 120 لیتر آب نیاز دارند.

دیونایزر یا دستگاه آب دیونیزه ساز

دیونایزر یا دستگاه آب دیونیزه ساز به دستگاهی اطلاق می‌شود که به واسطه عبور آب از آن آب دیونیزه تولید می‌شود.  آب دیونیزه یا یون زدایی شده، به صورت ایده‌آل آبی است که فاقد ذرات با بار الکتریکی (یون) است. یون‌ها به صورت کلی می‌توانند دارای بار الکتریکی مثبت یا منفی باشند که به ترتیب کاتیون و آنیون نامیده می‌شوند. کلیه جامدات محلول (TDS) در آب شامل کاتیون‌ها و آنیون‌ها هستند که بخش قابل توجهی از ناخالصی‌های داخل آب را شامل می‌شوند. با عبور آب از دستگاه دیونایزر، یون‌های آب از آن جدا شده و در نتیجه آب تمیز و خالص حاصل می‌شود. به صورت کلی در دستگاه‌ های دیونایزر از دو نوع فرآیند جداگانه جهت حذف یون‌های آنیون و کاتیون استفاده می‌شود. این عمل توسط فرآیند تبادل یون صورت می‌پذیرد که طی آن یون‌های مثبت (کاتیون) با یون هیدروژن (H+) و یون‌های منفی (آنیون) با یون هیدروکسید (OH-) جایگزین می‌شوند و در نتیجه آن آب خالص (H۲O) حاصل می‌گردد.

در واقعیت دستگاه دیونایزر نمی‌تواند به صورت کامل یون‌های آب را حذف نماید و در صورت نیاز به خلوص بسیار بالای آب نیاز به مراحل تصفیه بیشتر و استفاده از تجهیزات گران قیمت می‌باشد. در برخی از کاربردها نیز ممکن است نیاز به کاهش یا حذف سایر ناخالصی‌های آب از قبیل سطح ویروس، باکتری و یا مواد آلی باشد. به همین جهت بایستی دستگاه دیونایزر مطابق با مصرف مورد نیاز انتخاب شود.

دستگاه آب مقطرگیری خانگی

دستگاه آب مقطر گیر خانگی، با حذف آلاینده‌های اضافی، امکان ایجاد یک منبع آب سالم و مناسب برای پخت‌پز و آشامیدن در محیط خانگی را فراهم می‌کند. به طور کلی، تمامی دستگاه‌های تصفیه آب خانگی به عنوان زیرمجموعه‌های دستگاه‌های آب مقطر ساز معرفی می‌شوند.

خرید دستگاه آب مقطر ساز ایرانی و خارجی

دستگاه‌های تهیه آب مقطر به عنوان یکی از ابزار اصلی آزمایشگاهی این روزها توسط مجموعه‌های مختلفی تولید و عرضه می‌شوند. یکی از مجموعه‌های فروشنده این دستگاه ارزشمند هلدینگ ktg است که دستگاه‌های آب مقطر خود را در انواع مختلف و با ضمانت کیفیت عرضه می‌کند. خرید دستگاه از این هلدینگ بسیار ساده است و کارشناسان مجموعه هم مشتریان را در کنار خرید راهنمایی می‌کنند تا بهترین و مناسب‌ترین نوع و تعداد دستگاه را بر حسب نیاز خود خریداری کنند.

لیست دستگاه آب مقطرگیری و دیونایزر

 کد محصول شرح کالا کمپانی
قیمت آب مقطرگیر دیواری(یک بار تقطیر)
1W-w3 آب مقطرگیر 3 لیتر در ساعت یک بار تقطیر دیواری ایرانی
1W-w6 آب مقطرگیر 6 لیتر در ساعت یک بار تقطیر دیواری ایرانی
قیمت آب مقطرگیر زمینی یکبارطرحGFL
1W-2 آب مقطرگیر  2 لیتر در ساعت یک بار تقطیر تمام اتومات طرح GFL با کندانسور استیل IRAN
1W-4 آب مقطرگیر 4 لیتر در ساعت یک بار تقطیر تمام اتومات طرح GFL با کندانسور پیرکس با کندانسور استیل IRAN
1W-8 آب مقطرگیر 8 لیتر در ساعت یک بار تقطیر تمام اتومات طرح GFL با کندانسور استیل IRAN
1W-12 آب مقطرگیر 12 لیتر در ساعت یک بار تقطیر تمام اتومات طرح GFL با کندانسور استیل IRAN
1W-20 آب مقطرگیر 20 لیتر در ساعت یک بار تقطیر تمام اتومات با کندانسور استیل IRAN
1W-30 آب مقطرگیر 30 لیتر در ساعت یک بار تقطیر تمام اتومات با کندانسور استیل IRAN
قیمت آب مقطرگیر(دو بار تقطیر)

طرح GFL

کندانسور اول پیرکس و  کندانسور دوم استیل

2W-2 آب مقطر گیر2 لیتر در ساعت دو بار تقطیر تمام اتومات ایرانی
2W-4 آب مقطر گیر 4 لیتر در ساعت دو بار تقطیر تمام اتومات ایرانی
2W-8 آب مقطر گیر 8 لیتر در ساعت دو بار تقطیر تمام اتومات ایرانی
2W-12 آب مقطر گیر 12 لیتر در ساعت دو بار تقطیر تمام اتومات ایرانی
قیمت آب مقطرگیریکبار تقطیر (Gifel ایران)
1W-2G آب مقطر گیری 2 لیتر در ساعت یک بار تقطیر بدون مخزن مدل:2001/2 Gifel
1W-4G آب مقطر گیری 4 لیتر در ساعت یک بار تقطیربدون مخزن مدل:2001/4 Gifel
1Wt-2G آب مقطر گیری 2 لیتر در ساعت یک بار تقطیر با مخزن مدل:2002 Gifel
1Wt-4G آب مقطر گیری 4 لیتر در ساعت یک بار تقطیربا مخزن مدل:2004 Gifel
1Wt-8G آب مقطر گیری 8 لیتر در ساعت یک بار تقطیربا مخزن مدل:2008 Gifel
1Wt-12G آب مقطر گیری 12 لیتر در ساعت یک بار تقطیربا مخزن مدل:2012 Gifel
قیمت آب مقطرگیردوبار تقطیر(Gifel ایران)

کندانسور اول پیرکس و  کندانسور دوم استیل

2W-2G آب مقطر گیری 2 لیتر در ساعت دو بار تقطیر تک فاز Gifel
2W-4G آب مقطر گیری 4 لیتر در ساعت دو بار تقطیر3 فاز Gifel
2W-8G آب مقطر گیری 8 لیتر در ساعت دوبار تقطیر3 فاز Gifel
 
قیمت دیونایزر
FNR 5 دیونایزر5 لیتر در ساعت ایرانی
FNR 8 دیونایزر 8 لیتر در ساعت ایرانی
FNR 12 دیونایزر 12 لیتر در ساعت  ایرانی
ARM 14 دیونایزر 14 لیتر در ساعت اتوماتیک دیواری ایرانی
FNR 20 دیونایزر 20 لیتر در ساعت ایرانی
FNR 40 دیونایزر 40 لیتر در ساعت ایرانی
FNR 70 دیونایزر 70 لیتر در ساعت ایرانی
FNR 100 دیونایزر 100 لیتر در ساعت ایرانی
WRO 70 سیستم دیونایزر سیرکوله دبل RO ایرانی
WROA70 سیستم دیونایزر سیرکوله دبل RO مجهز به دستگاه تزریق آنتی اسکالانت ایرانی
FNR 200 دیونایزر 200 لیتر در ساعت 5 متر مکعب ایرانی
پیش تصفیه دیونایزر ایرانی
تصفیه آب خانگی 6 مرحله با فیلتر مینرال ایرانی
مخزن ذخیره 60 لیتری ایرانی
لامپ UV ایرانی
فیلترUF ایرانی
فیلتر0/22 چینی
ست فیلتر 20 اینچ و 6 عدد ممبران چینی
کلرزن چینی
پمپ دیافراگمی چینی

نحوه عملکرد دستگاه آب مقطر گیر

تقطیر ساده فرآیندی است که به وسیله ی آن می توان دو مایع با نقاط جوش مختلف(مایعاتی که حداقل 5درجه اختلاف نقطه جوش دارند) را از هم جدا ساخت. روند تقطیر با گرم کردن مایع تا نقطه جوش آغاز می شود. مایع تبخیر می شود و بخار آب تشکیل می شود سپس بخارات با عبور از طریق لوله هایی با دمای پایین تر سرد شده و مجددا به مایع تبدیل می شود.

هنگامی که مایع با نقطه جوش پایین تر تبخیر می شود ناخالصی ها در ته ظرف باقی می ماند. آب مقطر در آزمایشگاه ها ،آزمایشگاه های شیمی آلی ، کلینیک ها ،تخمیر و صنایع پزشکی استفاده می شود. همچنین در تجهیزات اتوکلاو ،باتری و سایر تجهیزات مورد استفاده قرار می گیرد. هنگام خرید دستگاه تقطیر توجه به ویژگی های مختلف از جمله؛ ظرفیت تقطیر ،زمان اجرا ،میزان هدایت و اینکه فرآیند مورد نظر نیاز به تصفیه چندگانه دارد الزامی است.

لطفا برای مشاهده صفحه لیست قیمت تجهیزات آزمایشگاهی روی لینک کلیک نمایید.

تفاوت آب مقطر و آب دیونیزه

تفاوت آب مقطر و آب دیونیزه معمولا در درجه خلوص آنها می باشد. معمولا آب مقطر را با دستگاه آب مقطر گیری می گیرند بدین صورت که آب را وارد دستگاه آب مقطرگیری می کنند, آب طی فرایندی به بخار تبدیل می شود و سپس در اثر تماس با بخش سرد کننده به مایع تبدیل شده و توسط شلنگی از دستگاه خارج شده و جمع آوری می شود.

در واقع آب مقطری که بدست می آید فاقد املاح معدنی است که از آن برای شستشو در آزمایشگاه ها و …. می توان استفاده کرد. ولی آب دیونیزه درجه خلوص بالاتری نسبت به آب مقطر دارد و برای بدست آوردن آن از دستگاه دیونایزر استفاده می شود. این دستگاه دارای ستون هایی از رزین با بارهای مثبت و منفی است که وجود این رزین ها برای گرفتن یون های مثبت و منفی می باشد . از این آب معمولا در رقیق کردن سرم استفاده می شود. به دلیل اینکه خلوص آب دیونیزه از آب مقطر بالاتر است معمولا از آب مقطر در بخش صنعتی استفاده می شود.

هلدینگ KTG ارائه دهنده انواع دستگاه آب مقطرگیر در ایران می باشد. لطفا جهت اخذ مشاوره و خرید آب مقطرگیر و دیونایزر با کارشناسان ما تماس حاصل بفرمایید.