جستجو کردن
Close this search box.
دسته بندی محصولات
تجهیزات آزمایشگاه صنایع

تجهیزات آزمایشگاه قند و شکر

notice

برای مشاهده قیمت روی محصولات زیر کلیک کنید

لیست قیمت تجهیزات آزمایشگاه قند و شکر

تجهیزات آزمایشگاه قند و شکر و صنایع وابسته به آن را در این صفحه مشاهده می فرمایید.

تجهیزات آزمایشگاه قند و شکر

لیست تجهیزات آزمایشگاه قند و شکر

1-ساخاریمتر

2 – تالامتر 

3- ساخارو فلکس

4- رافینو متر

5- رفراکتومتر

6- پلاریمتر

منظور از پلاریمتری مطالعه چرخش نور قطبیده بوسیله یک ماده می‌باشد. جهت چرخش و میزان آن در تجزیه‌های کمی و کیفی و تعیین ساختمان شیمیایی مواد مفید است.

برای مشاهده قیمت و خرید تجهیزات آزمایشگاهی روی لینک کلیک کنید.

مقدمه‌ای بر آزمون قند و شکر:

شِکَر ماده‌ای است خوراکی با فرمول شیمیایی C12-H22-O11 و به صورت عام به تمامی مواد شیرین گفته می‌شود. شکر شامل گلوکز، فروکتوز، گالاکتوز است که در بسیاری از گیاهان، میوه‌ها و لبنیات وجود دارد.

نزدیک به ۸۰٪ از شکر تولیدی در جهان از نیشکر و مابقی از چغندر قند به‌دست می‌آید. قند یک فرآوردهٔ صنعتی از چغندر قند می‌باشد و معمولاً به‌ شکل مکعب‌های سفیدی می‌ماند که از جنس شکر می‌باشند. قند معمولی از ترکیب ساکاروز (نوعی دی‌ساکارید) می‌باشد.

 چرا باید مصرف قند و شکر را کاهش دهیم؟

شکر، سم سفید است. قند و شکر ارزش تغذیه‌ای پایین و قدرت چاق کنندگی بالایی دارد و سلامت را تهدید می‌کند. امروزه کشورهای پیشرفته به این نتیجه رسیده‌اند که برای کنترل چاقی و پیامدهای آن مانند دیابت، بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان باید مصرف قند و شکر و قندهای ساده کاهش یابد. در ایران قند و شکر فقط با چای مصرف نمی‌شود، انواع نوشابه ها و شیرینی‌ها هم حاوی شکر هستند. اگر می‌خواهیم مشکلات به حداقل برسد، باید در مصرف منابع قند ساده تجدید نظر کرد و مصرفشان را به حداقل ممکن رساند.

فعالیت نوری

فعالیت نوری میزان توانایی یک ماده در چرخش نور قطبیده مسطح می‌باشد. اگر جسم شفافی بتواند سطح نوسان بردار میدان الکتریکی را به اندازه زاویه (آلفا) بچرخاند، می‌گویند جسم توانایی چرخش نور را داشته یا از نظر نوری فعال است. این پدیده اولین بار در سال 1811میلادی برای کوارتز گزارش شد و از آن به بعد مطالعات وسیعی در مورد آن انجام شده است.

محلولهای فعال نوری در آزمایشگاه

محلولهای فعال نوری ، محلولهایی هستند که دارای کربن نامتقارن می‌باشند، مانند گلوکز ، اسید تارتاریک ، اسید لاکتیک. این محلولها قادرند صفحه پلاریزاسیون را بچرخانند که مقدار زاویه چرخش متناسب با غلظت مایع و طولی از آن می‌باشد که نور قطبیده از آن می‌گذرد. همچنین مقدار زاویه به طول موج نور تابشی بستگی دارد که معمولا از خط سدیم ( 5893 آنگستروم) استفاده می‌کنند. درجه حرارت و نوع حلال هم تا حدودی در این مقدار موثر هستند

جسم راستگردان و چپگردان

برای ناظری که نور را می‌بیند، اگر چرخش در جهت عقربه‌های ساعت باشد، جسم را راستگردان می‌نامند، در این صورت زاویه مربوط به چرخش مثبت می‌باشد. ولی اگر چرخش در خلاف جهت عقربه‌های ساعت باشد، جسم را چپگردان می‌نامند و زاویه مربوط منفی خواهد بود.

هر ماده فعال بسته به تعداد مولکولها و نوع ماده ، قدرت چرخش مخصوصی خواهد داشت. چرخش مخصوص مانند نقطه ذوب ، نقطه جوش ، چگالی ، ضریب شکست و … از مشخصات ثابت فیزیکی ماده می‌باشد که می‌توان از آن در تشخیص اجسام استفاده کرد. همچنین در تجزیه‌های کمی برای تعیین مقدار نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. پلاریمتر pl000-led برند Kruss آلمان در شرکت ها و مراکز زیادی جهت کاربرد آزمایشگاهی و آموزشی استفاده میشود .

مثلا برای آزمایش میزان ساکارز میتوان از آن استفاده نمود. این مدل چرخش نوری را براساس اصل تشکیل نیم سایه اندازه گیری میکنند و نتیجه نهایی از طریق یک جشمی قابل ارزیابی است. مدل p1000-led دارای محفظه لوله ای به طول 220 میلی متر و یک عامل تعیین قطبیت و یک تجزیه کننده است.

چشمه نوری این دستگاه از LED با کیفیت عملکرد بالا که طول عمر مفید آن 2000 بار بیشتر از لامپ های سدیمی مرسوم است, تشکیل شده بنابراین این دستگاه هزینه ی تعمیر و نگهداری کمی دارد. کیفیت بالای پایه فلزی و پوشش محکم این دستگاه آن را منحصر به فرد میکند.

KRUSS Polarimtere

این دستگاه آنالوگ ساده به وسیله محفظه های نمونه که قابلیت دریافت پلیت های کنترل از جنس کوارتز را دارد کالیبره و تنظیم میشود . موارد ذکر شده در بالا ، فقط بخشی از صنایع مورد نیاز آزمایشگاه های قند و شکر می باشد. تجهیزات آزمایشگاهی تسهیلاتی است که شرایط کنترل شده‌ای را فراهم می‌کند که در آن می‌توان تحقیقات علمی یا فناوری، آزمایش ها و اندازه‌گیری‌ها را انجام داد. آزمایشگاه‌ هایی که برای تحقیقات علمی مورد استفاده قرار می‌گیرند، به دلیل نیازهای متفاوت متخصصان در زمینه‌های مختلف علوم و مهندسی، اشکال مختلفی دارند. هلدینگ KTG ارائه دهنده ی انواع دستگاه های مورد نیاز آزمایشگاه های صنایع قند و شکر و صنایع دیگر و آزمایشگاه های تشخیص طبی می باشد.

گروه K.T.G با هدف تضمین کیفی و رضایتمندی مشتریان ، کالاهای مورد درخواست را از کمپانی های معتبر داخلی و همچنین کشور های اروپایی، آمریکایی و آسیایی بر اساس استاندارد مورد تایید و کیفیت بالا ، تهیه و ارائه می دهد. لیست تمامی محصولات در سایت هلدینگ KTG قرار داده شده است و برای ورود به صفحه هریک از محصولات بر روی آن کلمه کلیک کرده تا وارد صفحه محصول مورد نظر با مشخصات فنی دستگاه مورد نیاز شوید. به علاوه تعمیر و کالیبراسیون تجهیزات آزمایشگاهی خود را به متخصصین و کارشناسان ما بسپارید. همه ی محصولات دارای یک سال ضمانت و 10 سال خدمات پس از فروش می باشند.