جستجو کردن
Close this search box.
دسته بندی محصولات
تجهیزات آزمایشگاه صنایع

تجهیزات آزمایشگاه روغن

notice

برای مشاهده قیمت روی محصولات زیر کلیک کنید

لیست قیمت تجهیزات آزمایشگاه روغن

تجهیزات آزمایشگاه روغن

تجهیزات آزمایشگاه روغن که در بخش کنترل کیفی کارخانجات تولید روغن خوراکی و غیر خوراکی و فرآورده های جانبی کاربرد دارند,به قرار زیر است:

لیست تجهیزات آزمایشگاه روغن

1- ویسکوزیمتر

3- رفراکتومتر

4- رنسیمت

5- رنگ سنج مخصوص روغن ، NMR مخصوص روغن خوراکی

6- بن ماری جوش

7- آون 

8- انکوباتور

9- اتوکلاو

10- دستگاه نقطه ذوب

هدف اصلی از تعیین نقطه ذوب و جوش در آزمایشگاه کمک به شناسایی مواد ناشناخته است.

با اندازه‌گیری نقطه ذوب ماده ناشناخته و مقایسه‌ آن با لیستی از نقطه ذوب مواد شناخته‌شده ‌

ماده مورد نظر را شناسایی می کنیم.

هدف دیگر آن تعیین خلوص ماده است به‌ طوریکه هر چه دامنه نقطه ذوب کوچک‌تر باشد درجه خلوص بیشتر است.

به عقيده STLE (انجمن مهندسين روانكار) ويسكوزيته يك خاصيت بسيار مهم روغن مي باشد. به خاطر اهميت آن در روانكاري و ظاهر روغن، يكي از اولين پارامترهايي است كه توسط آزمايشگاههاي روغن اندازه گيري مي شود.

اما وقتي در مورد ويسكوزيته روغن صحبت مي شود منظور واقعي چيست؟

ويسكوزيته روغن هاي روانكار نوعا توسط دو روش اندازه گيري و گزارش مي شود:

يا بر اساس ويسكوزيته سينماتيك و يا بر اساس ويسكوزيته مطلق (دايناميك). هرچند ممكن است توضيحات مربوط به اين دو عبارت يكسان باشد اما اختلاف مهمي بين اين دو وجود دارد.

ويسكوزيته سينماتيك روغن به عنوان مقاومت روغن در برابر جاري شدن و افتادن در اثر نيروي جاذبه مي باشد. به عنوان مثال يك بشر را با روغن توربين و بشر ديگري را با روغن دنده غليظ پر كنيد. اگر هر دو بشر را كج كنيم كدام يك از روغنها سريعتر از بشر خواهد ريخت؟ روغن توربين به خاطر سرعت جريان نسبي كه توسط ويسكوزيته سينماتيك روغن تعيين مي شود سريعتر خواهد ريخت. حال اجازه دهيد ويسكوزيته مطلق را بررسي كنيم.

براي اندازه گيري ويسكوزيته مطلق، دو ميله آهني را در هر دو بشر وارد كنيد. توسط ميله روغن را بهم بزنيد و در سرعت يكسان ميزان نيروي لازم براي چرخش ميله آهني را اندازه گيري كنيد. نيروي لازم براي بهم زدن روغن دنده بيشتر از آن در روغن توربين مي باشد.

بر اساس اين مشاهده، چنين بيان مي شود كه نيروي لازم براي بهم زدن روغن دنده بدليل غلظت و ويسكوزيته زياد آن نسبت به روغن توربين مي باشد. در سيالات نيوتني، ويسكوزيته سينماتيك و مطلق با وزن مخصوص روغن مرتبط مي باشند.

براي ساير روغنها از قبيل روغنهاي شامل پليمرهاي بهبود دهنده شاخص گرانروي (VI) يا سيالات آلوده شده يا تجزيه شده، رابطه بين ويسكوزيته و وزن مخصوص صادق نبوده و در صورت عدم آگاهي از اختلاف بين دو نوع ويسكوزيته احتمال خطا بيشتر خواهد بود.

براي اندازه گيري ويسكوزيته سينماتيك در آزمايشگاه از ويسكومتر لوله موئين بهره مي برند.

در اين روش، نمونه روغن در داخل لوله موئين U شكل شيشه اي قرار ميگيرد و نمونه توسط يك دستگاه مكش از داخل لوله حركت ميكند تا اينكه به نقطه شروع كه بر روي لوله مشخص شده است برسد.

عمل مكش متوقف شده و اجازه داده مي شود تا نمونه در خلاف جهت مكش تحت تاثير نيروي جاذبه حركت كند. منطقه باريك لوله موئين سرعت جريان روغن را كنترل مي كند. روغنهاي با درجات گرانروي بالا نسبت به روغنهاي با ويسكوزيته پايين زمان طولاني تري را سپري مي كنند. دستوالعمل هاي استاندارد انجام اين روش ASTM D445 و ISO 3104 مي باشند.

تجهیزات آزمایشگاه روغن موتور:

کنترل کیفیت روغن موتور در افزایش طول عمر و قابلیت اطمینان موتور نقش بسیار مهمی دارد. کارائی و سطح کیفیت روانکارها را تنها از روی آزمایش های فیزیکی و شیمیایی همچون سایر کالاها نمی توان پیش بینی نمود.

به همین دلیل آزمون ها و روشهای خاصی توسط انجمن های بین المللی و همچنین شرکت های بزرگ خودروسازی برای کنترل کیفیت ایجاد گردیده است. متاسفانه در کشور ایران به دلیل کمبود امکانات برای انجام آزمون های موتوری این آزمون ها برای محصولات جدید

از سوی مراجع ذیصلاح اجبار نشده  و فقط به آزمون های شیمیایی و فیزیکی روغن اکتفا شده است. همین موضوع سبب شده که روغن موتورهایی با کیفیت بسیار بد در بازار عرضه شوند و باعث خرابی زودتر از موعد موتور خودروها و افزایش هزینه های خدمات پس از فروش برای خودروسازان و مصرف کنندگان شود.

همچنین در این شرکت های تولید کننده روغن نیز رغبتی برای بهبود محصولات خود و عرضه محصولات با کیفیت بهتر وجود ندارند.

جهت کنترل کیفی ویژگی های روغن موتور طبق استانداردهای بین المللی و ملی، اندازه گیری  ویژگی ها و پارامترهای متعدد الزامی می باشند. نتایج حاصل از این آزمایش ها، جهت تعیین نوع روانکارها و کیفیت آنها بسیار ضروری است.

روغن موتور هائی که برای اولین بار به بازار عرضه می شوند بعد از آزمون های اولیه، آزمون های موتوری در شرایط شبیه به شرایط واقعی و حتی سخت گیرانه انجام می شود.

نتایج آزمون های موتوری بسیار ارزشمند بوده و قبل از عرضه محصول جدید به دست مصرف کننده، تمامی ایرادات و مشکلات محصول برطرف گردد. آزمون های های کنترل کیفیت و ویژگی های روانکارها و روغن موتور به دو قسمت آزمون های غیر موتوری و موتوری تقسیم می شوند.

تجهیزات آزمایشگاه روغن

هلدینگ KTG ارائه دهنده ی انواع دستگاه های مورد نیاز آزمایشگاه روغن و صنایع دیگر و آزمایشگاه های تشخیص طبی می باشد. گروه K.T.G با هدف تضمین کیفی و رضایتمندی مشتریان ، کالاهای مورد درخواست را از کمپانی های معتبر داخلی و همچنین کشور های اروپایی ، آمریکایی و آسیایی بر اساس استاندارد مورد تایید و کیفیت بالا ، تهیه و ارائه می دهد.

لیست تمامی محصولات در سایتمان قرار داده شده است و برای ورود به صفحه هریک از محصولات بر روی آن کلمه کلیک کرده تا وارد صفحه محصول مورد نظر با مشخصات فنی دستگاه مورد نیاز شوید.

به علاوه تعمیر و کالیبراسیون تجهیزات آزمایشگاهی خود را به متخصصین و کارشناسان ما بسپارید.

همه ی محصولات دارای یک سال ضمانت و 10 سال خدمات پس از فروش می باشند.

برای مشاوره و اطلاعات بیشتر لطفا با کارشناسان ما تماس بگیرید.