جستجو کردن
Close this search box.

محیط کشت آگار آگار

1,000,000تومان3,000,000تومان

به دلیل نوسان قیمت، لطفا پیش از ثبت سفارش جهت استعلام قیمت روز تماس بگیرید.
 
SKU N/A دسته بندی ها ,

تضمین اصالت کالا

یک سال گارانتی

پرداخت مطمئن

ارسال سریع

10 سال خدمات پس از فروش

دکمه اشتراک گذاری

توضیحات

قیمت و مشخصات پودر آگار آگار

کد نام کالا شرح کالا کمپانی قیمت(تومان)
1 آگار 100g Quelab

کانادا

1,000,000
2 آگار 500g Quelab

کانادا

3,000,000

محیط کشت آگار و کاربردهای آگار

محیط کشت آگار که به آن آگار-آگار نیز اطلاق می شود،یک محصول ژلاتین مانند است که دردرجه اول ازجلبک های قرمز Gelidium و Gracilaria ساخته شده است. این ماده مشتق شده از پلی ساکارید آگارز است ، پلی ساکارید آگارز ماده ای است که باعث استحکام دیواره سلولی انواع خاصی از جلبک های می شود. برای آزادسازی آگار کافیست جلبک جوشانده شود. آگار مخلوطی از دو جزء است:

آگارز پلی ساکارید خطی و مخلوط ناهمگنی از مولکول های کوچکتر به نام آگاروپکتین. این ترکیبات  ساختار حمایت کننده ای  را در دیواره سلولی گونه های خاصی از جلبک ها تشکیل می دهد و با جوشاندن آزاد می شود.

این جلبک ها به نام آگاروفیت شناخته می شوند و متعلق به جلبک قرمز هستند. از نظر شیمیایی ، آگار پلیمری است که از زیر واحد های قند گالاکتوز تشکیل شده است. این ماده ژله ای ترکیبی از کربوهیدرات هایی است که از جلبک های قرمز ، نوعی جلبک دریایی استخراج شده است.

آگار علاوه بر پخت و پز کاربردهای مختلفی دارد و به عنوان پرکننده در اندازه دادن به کاغذ و پارچه ، ماده پر کننده در تهیه دمنوش و برخی اهداف علمی استفاده می شود.

این ترکیب همچنین به عنوان شیشه چینی ، چمن چینی، آگار چینی ، کانتن ژاپنی  و ژلاتین ژاپنی شناخته می شود و در برخی از دستورهای تهیه دسر ژاپنی مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان یک سوبسترا یا پیش ماده به شکل جامد در تهیه محیط کشت کاربرد دارد.

 سوبسترا Substrate یا پیش ماده:

ماده ای است که آنزیم بر آن اثر می کند و به یک یا تعدادی محصول تبدیل می شود. ماده ژل مانند آن در واقع یک پلی ساکارید غیر منشعب است و از دیواره سلولی برخی گونه های جلبک قرمز که در بالا ذکر شدند، گرفته می شوند. در تصویر زیر ساختار یک پلی ساکارید آگارز را مشاهده می کنید.

آگار و کاربردهای آگار
ساختار یک پلی ساکارید آگارز

ترکیبات آگار :

از ترکیب دو پلی ساکارید با نام های آگارز و آگاروپکتین تشکیل شده که تقریبا 70 درصد آن را آگارز تشکیل می دهد. آگارز یک پلیمر خطی است که از واحدهای تکرار شونده آگاروبیوز(agarobiose) تشکیل شده است.

آگاروبیوز نیز یک دی‌ساکارید است که از واحد های دی‌-گالاکتوز  D-galactose و ۶-انهیدرو-ال-گالاکتوپیرانوز 6-anhydro-L-galactopyranose تشکیل شده است.

آگاروپکتین یک ترکیب هتروژن heterogeneous از مولکول های کوچکتر است که به مقدار کمتر وجود دارد و از واحدهای تکرارشونده دی‌-گالاکتوز D-galactose و ال-گالاکتوز L-galactose تشکیل شده اند.

این واحدهای تکرار شونده سنگین با گروه های جانبی اسیدی همچون سولفات sulfate و پیرووات pyruvate تعدیل شده اند. در درجه اول به عنوان یک مولفه جامدساز برای محیط کشت های باکتریولوژیکال استفاده می شود.

سایر موارد استفاده از آن عبارتند از:

  • کنسروسازی گوشت، ماهی و مرغ
  • لوازم آرایشی
  • داروسازی و دندانپزشکی
  • به عنوان یک عامل غلیظ کننده در بستنی سازی، انواع دسرها و سس ها

آگار به عنوان یک ماده بدون شکل و شفاف از جلبک ها آزاد می شود وبه شکل پودر یا قالب به فروش می رسد. آگار به منظور ماده قالب گیری در دندان پزشکی نیزکاربرد دارد. همچنین از این ماده در فرایند هیستوپاتولوژی،به عنوان یک ترکیب مجاز در ساخت کودزیستی، سوبسترایی برای واکنش رسوبدهی در ایمونولوژی وهمچنین درتهیه دسر استفاده می شود.

گرچه این ماده در آب سرد نامحلول است اما می تواند تا 20 برابر وزن خود را آب جذب کند و به راحتی در آب جوش  حل شود. آگار در دمای 42 درجه سانتیگراد همچنان مایع است، اما در دمای 37 درجه سانتیگراد به شکل ژل غلیظ و محکم در می آید.

تفاوت پودر آگار آگار و ژلاتین چیست ؟

تفاوت اصلی بین آگار و ژلاتین از محل تولید آنهاست. در حالی که ژلاتین های پایه حیوانی از کلاژن دام (از غضروف ، استخوان ، پوست و تاندون ها) ساخته می شوند ، آگار- آگار کاملا گیاهی است و از گیاه جلبک قرمز است.

این دو عامل تنظیم کننده رفتار متفاوتی دارند و هنگام استفاده از یک دستور العمل باید به روشهای مشخصی آماده شوند. آگار آگار برای جا افتادن باید بجوشد در حالی که ژلاتین می تواند به راحتی در آب گرم حل شود .

به این دلیل که آگار با دمای ۱۸۵ درجه فارنهایت ذوب می شود ، در حالی که ژلاتین با دمای ۹۵ درجه سانتی گراد ذوب می شود. دستور العمل بدست آمده دارای متغیرهای ظریف نیز خواهد بود مثلا غذاهای تهیه شده با آگار نسبت به غذاهای تهیه شده با ژلاتین سفت تر و خامه ای تر خواهند بود.

مواد خوراکی تهیه شده با  آگار-آگار در صورت قرار گرفتن در معرض دمای بالاتر سفت باقی می مانند ، در حالی که ژلاتین مقداری از ثبات خود را از دست می دهد.

کاربردهای آگار :

میکروبیوژی

از این ماده جهت تهیه محیط کشت استفاده می شود. در این محیط علاوه بر آگار مواد مغذی دیگری هم وجود دارد که به رشد باکتری و قارچ کمک می کنند. باکتری ها و قارچ ها را می توان پس از رشد، در زیر میکروسکوپ مشاهده کرد.

بررسی میزان تحرک

محیط های کشت دارای آگار و آگارز نیز مانند ژله متخلخلند و می توانند برای اندازه گیری حرکت میکروارگانیسم ها و جنبش آن ها مورد استفاده قرار گیرند. میزان تخلخل ژل نسبت مستقیمی با غلظت آگارز موجود در محیط دارد.

بنابراین بر اساس آزمایش مورد نظر، غلظت مطلوب انتخاب می شود. یک راه متداول به منظور بررسی تحرک میکروارگانیسم ها این است که نمونه میکروارگانیسم را در یک بلوک از مواد غذایی حاوی آگار در عمق فرو می بریم.

در این شرایط سویه های متحرک قادرند به آرامی در داخل ژل حرکت کرده و رشد کنند. حرکت این میکروارگانیسم ها با گذر زمان قابل مشاهده خواهد بود در حالی که سویه های غیر متحرک تنها در همان محلی که نمونه اولیه وارد شده است، رشد می کنند.

زیست گیاهی

در حوزه کشت بافت، آگار به وفور همراه با ترکیب مواد غذایی و ویتامین ها مورد استفاده قرار می گیرد و امکان جوانه زنی را در پتری دیش Petri dish و تحت شرایط استریل فراهم می کند. جهت آشنایی بیشتر با این محصول لطفا به سایت MERCK آلمان مراجعه فرمایید.

برای مشاهده آخرین قیمت محیط کشت کیولب quelab لطفا  به صفحه لیست قیمت این محصول مراجعه فرمایید. 

اگر به دنبال بهترین کیفیت محیط کشت‌ها‌ی میکروبی و سلولی با نازل‌ترین قیمت‌ها از معتبرترین کمپانی‌ها هستید

برای خرید تجهیزات آزمایشگاهی هلدینگ KTG اعم از میکروسکوپ، اتوکلاو، انکوباتور ، آون آزمایشگاهی روی لینک ها کلیک کنید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “محیط کشت آگار آگار”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − 1 =