جستجو کردن
Close this search box.

کشاورزی مدرن در ژاپن

کشاورزی مدرن در ژاپن

کشاورزی مدرن در ژاپن

کشاورزی مدرن در ژاپن موضوع  ویدئو  مزرعه ژاپنی است که در فیلم زیر مشاهده می کنید و در آن برای بهبود محصول از روش های جدید استفاده شده است.

 
 
مزرعه عمودی و رباتیک ژاپنی میزان تولید محصولات را بسیار افزایش داده است. کیفیت محصولات تولیدی این مزرعه بدون آفت کش ها بسیار زیادتراز مزرعه های واقعی است.
 در آینده ی نزدیک توسعه ی چشمگیر این مزرعه ها را  در جهان خواهیم دید.
 
 

اتاقک رشد گیاه چیست؟

اتاق رشد گیاه به اتاقی گفته می شود که تمامی شرایط لازم و حیاتی برای کشت گیاه را فراهم کند.
 
این شرایط عبارتند از:
 

دمای مناسب، نور کافی، رطوبت مناسب و گازهای گلخانه ای.

 
اگر هریک از موارد بالا رعایت نشود رشد گیاه متوقف و یا با مشکل رو به رو خواهد شد. پس اگر شما نیز قصد تهیه اتاقی مناسب برای گیاه یا گیاهان خود دارید باید جزء به جزء این نکات را رعایت کنید. نور موردنیاز اتاق های کشت گیاه معمولا توسط نور مصنوعی و چراغ های رشد گیاه تامین میشود .
 
لامپ های رشد گیاه از ال ای دی های فول اسپکتروم ساخته می شوند که طیف نور موردنیاز گیاه را تامین میکنند و نور خورشید را برای گیاه شبیه سازی می کنند. همه گیاهان برای رشد مناسب به آب، رسیدن نور کافی و مواردی که در ابتدا گفته شد نیاز دارند, پس بدیهی است اگر ما بخواهیم اتاقی مناسب برای کشت بسازیم باید تمامی شرایط لازم برای گیاه را با توجه به نوع آن مشخص کنیم .

زیرا همه گیاهان را نمی توان در یک محیط و با یک شرایط نگهداری کرد . زیرا هر گیاه شرایط مختص به خود را دارد از جمله مقدار رطوبت کافی، مقدار نور مورد نیاز در روز، مقدار نور مورد نیاز در شب، مقدار نیاز به آب، دمای مناسب، مقدار رطوبت خاک و…

اگر قصد کشت یا پرورش گیاهان تجاری را دارید باید تمامی شرایط را در تمامی فصول سال رعایت کنید و تمامی حوادث طبیعی نظیر طوفان، سیل، سرمای شدید که سبب یخ زدگی گیاه می شوند و… را کنترل کنید تا دچار خسارت نشوید. پس برای فراهم کردن تمامی شرایط و جلوگیری از خسارت نیاز به ساخت یک محیط مناسب که تمامی شرایط را داشته باشد نیاز داریم و این محیط اتاق کشت می باشد.

با توجه به نیاز روزافزون بازار به گیاهان، صیفی جات و… در فصل های مختلف سال با کشت گلخانه ای می توانیم, این محصولات و گیاهان را در تمامی فصول سال داشته باشیم. همچنین این کشت گلخانه ای در کشاورزی بسیار سودآور بوده و به نوعی تجارت محسوب میشود . و شما می توانید با سرمایه اولیه خود در این محیط سرمایه گذاری کنید که در کنار سرمایه باید مدیریت درست برای بهترین مکان برای احداث گلخانه، نوع گلخانه و پوشش مناسب نیز لازمه موفقیت در این تجارت می باشد.

هلدینگ KTG  ارائه دهنده ی انواع دستگاه های مورد نیاز آزمایشگاه های کشاورزی و صنعتی از جمله ژرمیناتور و آزمایشگاه های صنایع غذایی در ایران می باشد.

گلخانه یا اتاق کشت گیاه

اتاق کشت گیاه به مکان محدود و مشخصی گفته می شود که شرایط محیطی مناسب رشد گیاهان را با توجه به منطقه ی نگهداری گیاه در فصل های مختلف سال را کنترل کند. و به عبارت دیگر تمامی شرایط برای کشت و رشد گیاه به صورت مصنوعی طراحی شود. این اتاق ها به دو دسته ثابت و متحرک دسته بندی می شوند. اتاق های گلخانه ای ثابت همانند یک خانه بوده و مصالحی که در ساخت آن استفاده می شود از نوع پایدار و با دوام می باشد, و تا سال ها قابل استفاده است. اتاقک های متحرک مانند یک چادر می باشند که مقاومت و ماندگاری بالایی ندارند.

مناسب ترین مکان احداث اتاق کشت 

اولین گام در کشت گیاه ساخت گلخانه یا همان اتاق رشد گیاه می باشد که این قسمت باید جدا از ساختمان های دیگر باشد. حال باید بررسی کنید که نوع گیاه شما چیست و به چه مقدار نور نیاز دارد. اگر نیاز به نور بالا نداشته باشند می توانید گلخانه های متصل به هم بسازید که در هزینه هم صرفه جویی کرده باشید. اما اگر قصد ساختن گلخانه ای مستقل دارید باید آن را در محلی دورتر از ساختمان ها بسازید که در این صورت هزینه های زیادی باید در قبال آب و برق و راه اندازی سیستم های حرارتی پرداخت نمایید. اما در عوض گیاه نور بیشتری دریافت می کند.

توجه داشته باشید که همیشه جهت گلخانه های متصل به هم باید به سمت جنوب باشد تا بتواند حداکثر نور را دریافت کند. اتاق های کشت در اندازه های مختلف وجود دارند که کوچکترین اندازه ای که از آنها میتوان ساخت چیزی حدود 18 تا 19 متر مربع می باشد. گروه K.T.G با هدف تضمین کیفی و رضایتمندی مشتریان، کالاهای مورد درخواست را از کمپانی های معتبر داخلی و همچنین کشورهای اروپایی، آمریکایی و آسیایی بر اساس استاندارد مورد تایید و کیفیت بالا، تهیه و ارائه می دهد.

ویژگی های اتاق مناسب برای کشت گیاه:

اتاق کشت گیاه در ابتدا باید نور متناسب با گیاهی که میخواهیم کشت کنیم را داشته باشد، پس باید نور مصنوعی که انتخاب می کنید چیدمان صحیح و قابل کنترل داشته باشد. بوجود آوردن شرایطی طبیعی یکسان در تمام فصول نظیر مدت زمان تابش نور، کنترل دما و… یا به عبارت دیگر شبیه سازی محیطی مناسب برای کشت.

لیست تمامی محصولات در سایت هلدینگ KTG قرار داده شده است و برای ورود به صفحه هریک از محصولات بر روی آن کلمه کلیک کرده تا وارد صفحه محصول مورد نظر با مشخصات فنی دستگاه مورد نیاز شوید. به علاوه تعمیر و کالیبراسیون تجهیزات آزمایشگاهی خود را به متخصصین و کارشناسان ما بسپارید. همه ی محصولات دارای یک سال ضمانت و 10 سال خدمات پس از فروش می باشند.

Admin
Admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × یک =

021-44276021-5

مشاوره فنی و خرید

آخرین مقالات منتشر شده

ما را شبکه های اجتماعی دنبال کنید

یون متر چیست؟ کاربرد - قیمت و خرید
مقالات
sobhani

یون متر چیست؟

یون متر چیست؟ یون‌سنج یک ابزار تحلیل الکتروشیمیایی است که برای اندازه‌گیری غلظت یون‌ها در محلول به کار می‌رود. این دستگاه قادر به اندازه‌گیری H+

ادامه مطلب »
سانتریفیوژ خون چیست
مقالات
sobhani

سانتریفیوژ خون چیست؟

سانتریفیوژها برای مجموعه‌ای از کاربردهای علمی، صنعتی و بالینی از جمله جداسازی نمونه‌های خون استفاده می‌شوند. این فرآیند به طور رایج برای تفکیک اجزای مختلف

ادامه مطلب »